In deze tijd moeten we het als ondernemers allemaal hebben van onze webshops. Het blijkt zelfs zo te zijn dat millennials bijvoorbeeld nauwelijks meer naar de fysieke winkel gaan, maar vrijwel alles online kopen. Ook via Google worden er tegenwoordig ontelbaar veel aankopen gedaan. Alles moet ook snel gebeuren. Als iemand in Google intypt ‘cactus kopen’, dan weet je dat ze niet een beetje willen browsen. Ze willen kopen. En het liefst nu direct. Het eerst zichtbare resultaat wordt gelijk aangeklikt. Laat dat nou een AdWords advertentie zijn. Met Google AdWords verschijn je bovenaan de pagina, nog voor de organische resultaten. Om er het meeste uit te halen, kun je het beste AdWords uitbesteden.

Soorten advertenties

Online adverteren is een hele wereld op zich. Je kunt met display advertenties bijvoorbeeld op websites verschijnen, tussen de content door van de pagina of aan de zijkant. Ook heb je de Google Shopping sectie. Zelf kijk ik daar nooit, maar er maken toch veel mensen gebruik van, en ook hier in kun je adverteren en zorgen dat je bovenaan komt. Er zijn ook tekstadvertenties die zich verhullen als organische resultaten. Het verschil valt mensen vaak niet op, dus het is heel efficiënt om hier op te gaan zitten. Men klikt toch op het eerste het beste wat zichtbaar is. Nu zijn er zo veel opties dat het misschien lastig is om een keuze te maken. Misschien is AdWords uitbesteden dan beter.

Waarom zou je überhaupt AdWords doen

Je zult vast wel weten dat mensen nooit verder kijken dan de eerste pagina van Google. Dit kun je nog verder toespitsen, de meeste mensen klikken eigenlijk alleen maar op de eerste drie organische resultaten. Alles daar beneden wordt al buiten beschouwing gelaten. Als je nog boven die organische resultaten komt, heb je helemaal een hoge kans dat mensen er op klikken. Het is belangrijk om klanten te pakken als ze al in de laatste fase van hun aankoop zitten. Dat is dus wanneer ze iets Googlen met de term ‘kopen’ er omheen.

AdWords uitbesteden

AdWords uitbesteden zorgt ervoor dat er maximaal rendement wordt behaald uit je campagnes. Met AdWords uitbesteden weet je dat er professionals de tijd nemen die jij anders niet hebt. AdWords uitbesteden is een garantie op meer conversie en omzet. Je hoeft je er zelf niet over te bekommeren. Bij AdWords uitbesteden wordt er precies op de juiste advertenties geboden om het maximale uit AdWords te halen.